1. آلوسی، محمود (بیتا)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانی، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
2. ابنبابویه، محمدبنعلی، (۱۳89)، التوحید، قم: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعهی مدرسین حوزهی علمیهی قم.
3. ابنتیمیه الحرانی، تقیالدین، (۱۴۲۷)، درء التعارض العقل والنقل، الریاض: مکتبة الرشید - ناشرون.
4. ابنتیمیه، احمدبنعبدالحلیم، ۱320، الفتوی الحمویه الکبری، قاهره: دار فجر للتراث.
5. ابنفارس، احمد، (۱۴۲۰)، معجم مقاییس اللغه، تحقیق عبدالسلام محمد هارون، بیروت: دار الجیل.
۶. البریکان، عبدالله، (بیتا)، منهج شیخالاسلام ابنتیمیه فی تقریر عقیده التوحید،القاهره: دار ابنعفان.
۷. البوطی، محمدسعید رمضان، (۱۹۸۸)، السلفیه مرحله زمنیه مبارکه لامذهب اسلامی، دمشق: دارالفکر.
۸. بیهقی، احمدبنحسین، (۱۴۱۷)، کتاب الاسماء و الصفات، بیروت: دار الجبل.
۹. پترسون، مایکل، (۱۳۸۸)، عقل و اعتقاد دینی، ترجمهی احمد نراقی، چاپ ششم، تهران: انتشارات طرح نو.
۱۰. جصاص، احمدبنعلی، (۱۴۰۵)، احکام القرآن (جصاص)، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
۱۱. جوهری، اسماعیلبنحماد، (۱۹۹۰)، الصحاح، تحقیق: احمد عبدالغفور عطار، چاپ چهارم، بیروت: دارالعلم للملایین.
۱۲. حلی، حسنبنیوسف، (۱۳۸۲)، کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد (قسم الالهیات)، قم: مؤسسهی امام صادق.
۱۳. راغب اصفهانى، حسینبنمحمد، (۱۴۱۲)، مفردات ألفاظ القرآن، محقق: صفوان عدنان داوودى، بیروت: دار الشامیه.
۱۴. رحیمیان، سعید، (۱۳۹۷)، «بررسی تطبیقی صفات الهی از منظر توماس آکویناس و خواجه نصیرالدین طوسی (مقایسهی نظریهی آنالوژی و اشتراک معنوی تشکیکی)»، فصلنامهی اندیشهی دینی دانشگاه شیراز، شمارهی ۶۹، صص: ۷۷ ـ ۱۰۰.
۱۵. زمخشری، محمودبنعمر، (۱۴۰۷)، الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل، بیروت: دار الکتاب العربی.
۱۶. سبحانی تبریزی، جعفر، (۱۳۸۱)، الانصاف فی مسایل دام فیه الخلاف، قم: مؤسسهی امام صادق.
۱۷. شادپور، میثم؛ واعظی، احمد، (۱۳۹۵)، «آنالوژی اقسام و مبانی آن، بررسی دیدگاه آکوئیناس و ابنسینا»، فصلنامهی فلسفه و الاهیات، شمارهی دوم، صص: ۴ـ۳۰.
۱۸. شنقیطی، محمدامین، (بیتا)، منع جواز المجاز فی المنزل للتعبد والإعجاز، جده: دار عالم الفوائد.
۱۹. طباطبایی، سیدمحمدحسین، (۱۴۱۷)، المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات اسلامی حوزهی علمیهی قم.
۲۰. عبدالباقی، محمد فؤاد، (۱۳۸۷)، المعجم المفرس لألفاظ القرآن الکریم، بیروت: دار الفکر.
۲۱. علاونه، احمد، (۱۳۹۰)، العلماء العرب المعاصرون و مأل مکتباتهم، بیروت: دار البشائر الاسلامیه.
۲۲. علیوی، ابنخلیفه، (بیتا)، عقیده السلف و الخلف فی ذات الله و صفاته و افعاله، دمشق، مکتب زیدبنثابت.
۲۳. الغنیمی، عبدالله، (۱۹۹۴)، عقیده الحافظبنکثیر بین التفویض و التأویل، دمام: دار الاخلاء.
۲۴. قاسمى، محمدجمالالدین، (۱۴۱۸م.)، محاسن التأویل، تحقیق محمدباسل عیونالسود، بیروت: دار الکتب العلمیه.
۲۵. القاضی، احمدبنعبدالرحمن، (۲۰۰۳)، مذهب اهلالتفویض فی نصوص الصفات، چاپ دوم، قاهره: دار ابنالجوزی.
۲۶. قصبی، زلط، (۱۴۳۳)، مباحث فی علوم القرآن، بیجا: دار الصحابه.
۲۷. مظفر، محمدحسن، (۱۴۲۲)، دلائل الصدق لنهج الحق، قم: مؤسسهی آلالبیت.
28. Aquinas, Thomas, (1955 – 57), Summa Contra Gentiles, Edited, with English, Especially Scriptural References, updated by Joseph Kenny, O.P, New York: Hanover House.
29. Davis, Brian, (1985), Thinking about God, London: Chapman.
30. Gendlin, Eugene T., (2012), Line Commentary on Aristotle's De Anima, New York: The Focusing.
31. Gilson, Etien, (1966), Thomism, New York: Pontifical Institute of Mediaeval Studies
32. Mondin, Battista, (1963), The Principle of Analogy in Protestant and Catholic Theology, Netherlands:The Hague