1. پلانتینجا، الوین، (1380)، علم آگوستینی یا دوئمی؟، در جستارهایی در فلسفه دین، ترجمهی مرتضی فتحی زاده، قم: اشراق.
2. جوادی، محسن، (1387)، «علم دینی از دیدگاه پلانتینگا»، روششناسی علوم انسانی، شماره 57، صص 7 - 28.
3. چالمرز، آلن اف، (1389)، چیستی علم: درآمدی به مکاتب علمشناسی فلسفی، ترجمهی سعید زیباکلام، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
4. قربانی، قدرت الله، (1392)، نظریههای علم مسیحی در جهان غرب، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
5. لائودن، لری، (1382)، «زوال مسأله تحدید»، ترجمهی حسن میانداری، روششناسی علوم انسانی، شماره 34، صص 121 - 140.
6. McMullin, Ernan, (1991), "Plantinga’s Defense of Christian Creation", Christian Scholars Review XXI:1, Pp.55-79.
7. Plantinga, Alvin, (1996), "Methodological Naturalism?", Facets of Faith and Science, Vol.1, J. van der Meer (ed.), Lanham, MA: University Press of America, Pp. 177-221.
8. Plantinga, Alvin, (1996), “Science: Augustinian or Duhemian”, Faith and Philosophy, Vol.13, No.3, Pp. 368-394.
9. Plantinga, Alvin, (2000), Warranted Christian Belief, New York: Oxford University Press.
10. Plantinga, Alvin, (2011), Where the Conflict Really Lies: Science, Religion, and Naturalism, New York: Oxford University Press.
11. Ruse, Michael, (1982), Darwinism Defended: A Guide to the Evolution Controversies, London: Addison-Wesley.
12. Ruse, Michael, (2005), “Methodological Naturalism under Attack”, South African journal of Philosophy, Vol.24, No.1, Pp. 44-60.
13. van Fraassen, B., (1980), The Scientific Image, Oxford: Oxford University Press.