۱. اکبری، فتحعلی، (۱۳۸۰)، «دیدگاههای متفاوت دربارهی حکمت متعالیه»، دانشکدهی ادبیات دانشگاه اصفهان، شمارهی ۲۴- ۲۵، ص ۲۵- ۳۶.
۲. حکیمی، محمدرضا، (۱۳۸۶)، الهیات الهی و الهیات بشری (مدخل)، قم: دلیل ما.
۳. حائرییزدی، مهدی، (۱۳۷۱)، «درآمدی بر اسفار»، ایرانشناسی، شمارهی ۴، ص ۷۰۷- ۷۱۲.
۴. ذکاوتی قراگزلو، علیرضا، (۱۳۸۸)، «انتقاد بر ملاصدرا در عصر حاضر»، کیهان فرهنگی، شمارهی ۷، ص ۲۰- ۲۳.
۵. سروش، عبدالکریم، (۱۳۷۳)، «حکمت در فرهنگ اسلامی»، دانشگاه انقلاب، شمارهی ۹۸- ۹۹، ص ۱۰۸- ۱۱۹.
۶. سبزواری، حاج ملاهادی، (۱۴۱۳ق)، شرح المنظومه، به تصحیح و تعلیق حسنزادهآملی، تهران: ناب.
۷. صدرالمتألهین، محمدبنابراهیم، (بیتا)، شرح هدایه الاثیریه، قم: بیدار.
۸. صدرالمتألهین، محمدبنابراهیم، (۱۹۸۱)، الاسفار الاربعه، بیروت: دار الاحیاء.
۹. صدرالمتألهین، محمدبنابراهیم، (۱۳۸۶)، مفاتیح الغیب، تهران: بنیاد حکمت صدرایی.
۱۰. صدرالمتألهین، محمدبنابراهیم، (۱۳۹۶)، الشواهد الربوبیه، تصحیح سیدجلالالدین آشتیانی، قم: بوستان کتاب.
۱۱. فناری، محمدبنحمزه، (۱۳۷۴)، مصباح الانس، تصحیح محمد خواجوی، تهران: مولی.
۱۲. قیصری، داوودبنمحمد، (۱۴۱۶ق)، مطلع خصوص الکلم فی معانی خصوص الحکم، قم: انوار الهدی.
۱۳. لاهیجی، محمد، (۱۳۸۹)، مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشن راز، تهران: سنایی.
۱۴. مصباحیزدی، محمدتقی، (۱۳۷۵)، شرح جلد ۸ اسفار اربعه، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.