a

Document Type : Research Paper

Author

Abstract

a

Keywords


  1. قرآن کریم.
  2. امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ صلصالی، مهوش و بصیری، هادی، (1391)، «مقایسه پارادایم‌های مطالعات کمی و کیفی»، پرستاری و مامایی جامعنگر، سال 22، شماره 67، صفحات 60-54.
  3. ایمان، محمدتقی، (1388).، مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  4. بختیاری، محمد عزیز و حسامی، فاضل، (1382)، درآمدی بر نظریههای اجتماعی دین، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).

 

  1. بهشتی مهر، احمد، (1386)، «نیاز به دین از دیدگاه شهید مطهری»، مجله معرفت، شماره 113، صفحات 98-83.
  2. حسینی، موسی، (1378)، «دین و جامعه از نگاه شهید مطهری»، مجله پژوهشهای قرآنی، شماره 17 و 18، صفحات 183-174.
  3. شامحمدی، رستم و پاسالاری بهجانی، فاطمه، (1391)، «مقایسه آراء امیل دورکیم و کلیفورد گیرتز در زمینه دین با تأکید بر رویکرد آن‌ها»، دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه ادیان، سال ششم، شماره دوازدهم، صفحات 78-53.
  4. شجاعی‌زند، علی‌رضا، (1391)، جامعهشناسی دین، ج1: درباره موضوع، تهران: نشر نی.

 

  1. شرف الدین، سید حسین، (1384)، «کارکرد معناسازی دین از دید گیرتز»، ماهنامه معرفت، شماره 99، صص 53-45.
  2. شکوهی، علی، (1385)، «دین‌شناسی استاد مطهری»، مجله پژوهشهای اجتماعی اسلامی، شماره 58، صفحات 64-29.
  3. عربستانی، مهرداد، (1382)، «دین به‌مثابه یک نظام فرهنگی»، نامه انسانشناسی، دوره اول، شماره چهارم، صفحات 216-209.

 

  1. فکوهی، ناصر، (1386)، «نگاهی بر رویکرد تفسیری کلیفورد گیرتز با تأکید بر تفسیر او از پدیده دینی»، نامه علوم اجتماعی، شماره 31، صفحات 123-103.
  2. ________، (1382)، تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی؛ تهران: نی.
  3. فی، برایان، (1383)، پارادایمشناسی علوم انسانی، ترجمه مرتضی مردیها، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
  4. کرمی‌پور، ا...کرم، (1390)، «روش و رویکرد کلیفورد گیرتز درباره دین و فرهنگ»، فصلنامه علمیپژوهشی اندیشه نوین دینی، سال 7، شماره 24، صفحات 176-153.
  5. کوشا، غلام حیدر، (1392)، «دین و بررسی انتقادی مبانی جامعه‌شناسان در مطالعه آن (با محوریت نظریه فریزر، دورکیم، وبر و گیرتز)»، معرفت فرهنگی اجتماعی، سال چهارم، شماره سوم، پیاپی 15، صفحات 73-51.

 

  1. گرجیان، محمدمهدی و افشارپور، مجتبی، (1392)، «دین فطری، فطرت دینی (منشأ دین و گرایش به آن از دیدگاه استاد مطهری)»، معارف عقلی، سال هشتم، شماره دوم، صفحات 81-47.
  2. گیرتز، کلیفورد، (1382)، «اسلام، آن‌گونه که مشاهده کردم»، ترجمه فاضل حسامی، مجله معرفت، شماره 72، صفحات 94-88.

 

  1. گیویان، عبدا...، (1386)، «کلیفورد گیرتز و دیدگاه تفسیری او درباب دین و فرهنگ»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 10، صفحات 27-1.
  2. محمدپور، احمد، (1390)، روش در روش: درباره ساخت معرفت در علوم انسانی، تهران: جامعه‌شناسان.

 

  1. مطهری، مرتضی، (1383)، بیست گفتار، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1384)، مجموعه آثار، ج 15، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1384)، مجموعه آثار، ج 26، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1384)، مجموعه آثار، ج 1، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1384)، مجموعه آثار، ج 13، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1384)، مجموعه آثار، ج 3، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1385)، انسان و ایمان، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1386)، جهان بینی توحیدی، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1389)، فطرت، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. _________، (1390)، انسان کامل، تهران: انتشارات صدرا.

 

  1. موریس، برایان، (1383)، مطالعات مردمشناختی دین، ترجمه حسین شرف‌الدین و محمد فولادی، قم: زلال کوثر.
  2. نوذری، حسینعلی، (1379)، فلسفه تاریخ، تهران: طرح نو.
  3. همیلتون، ملکلم، (1377)، جامعهشناسی دین، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان.

 

  1. Banton, Michael, (2004), Anthropological Approaches to the Study of Religion, London: Routledge.

 

  1. Duranti, Alessandro, (1997), Linguistic Anthropology, NewYork: Cambridge.

 

  1. Geertz, Clifford, (1973), The Interpretation of Cultures: Selected Essays, New York: Basic Books.